Acest site folosește cookie. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra.
Astrograma.pro
0000-00-00 00:00:00
Dionisie Areopagitul, cea mai mare autoritate in domeniul angeologiei crestine, in lucrarea "Ie

Ierarhiile angelice

Ierarhiile angelice

jertfa constituie suprema afirmare a ființei lor. Din ea fac parte: tronurile, heruvimii și serafimii.

Sunt numiți “îngeri” pe de o parte, toate ființele cerești, iar pe de altă parte, ultimul cor al ierarhiei inferioare. Pot fi numiți “îngeri” toate ființele cerești, deoarece atributele primului ordin ierarhic (cel care cuprinde explicit “îngerii”) aparțin și ordinelor superioare. În schimb, ordinele inferioare nu posedă calitățile celor superioare. De aceea ele nu pot fi numite după ierarhiile superioare, cum ar fi serafimi, heruvimi etc. Ființele angelice mai sunt numite și “puteri cerești”.

Rezumând îndatoririle și rolul ierarhiilor cerești, Dionisie Areopagitul afirmă că: "Inteligențele cerești sunt toate revelatoare și mesagere a ceea ce le precede în ierarhie. Cele mai elevate sunt animate direct de Dumnezeu, în timp ce celelalte, fiecare după forțele lor, sunt sub tutela spiritelor animate direct de Dumnezeu. Armonia suverană a tuturor lucrurilor a prevăzut, în dorința sa de a ajuta ființele să se eleveze și să se desăvârșească, dispunerea fiecărei ființe raționale și inteligente în cadrul unei ierarhii a ordinii sacre.

Serafimii
Despre Serafimi Dionisie Areopagitul afirma ca: "Neobosita si continua lor miscare in cadrul Realitatii Divine, caldura, fierbinteala, clocotul acestei eterne miscari continue, stabila si ferma, care urmareste sa-i aduca pe subordonatii lor ierarhici la acelasi nivel cu ei, elevandu-le energia, facandu-i sa arda si sa se "inflacareze" pana ating o vibratie egala cu a lor, putere purificatoare de o intensitate asemanatoare cu cea a fulgerului, natura luminoasa si stralucitoare care nu se oculteaza si care nu poate fi stinsa niciodata, luminand orice obscuritate si sublimand tot ceea ce este negativ, aceasta este semnificatia numelui de Serafim."

Heruvimii
"Cat despre numele heruvimilor, aceasta reveleaza puterea lor de a cunoaste si contempla Divinitatea, capacitatea de a primi darul de lumina cel mai inalt si de a contempla demnitatea Principiului Divin in atotputerea sa originara, capacitatea lor de a se umple de intelepciune si de a comunica, fara invidie, celor din ordinul urmator, propria lor cunoastere."

Tronurile
"Cat despre numele Tronurilor, spirite foarte inalte si sublime, acesta ne arata ca ei transcend datorita puritatii lor orice inclinatii negative, ca ei aspira catre varful desavarsirii intr-un mod supraomenesc, ca se dezic ferm de orice atitudine josnica, ca stau intr-un mod ferm si neclintit in jurul Celui Preainalt, ca poarta ceea ce pogoara din Principiul Divin cu un calm de necrezut si in sfarsit ca sunt purtatorii lui Dumnezeu, deschisi sa primeasca darurile sale."

Domniile
Sa vedem acum ordinul intermediar al fiintelor ingeresti, numite Domnii, Virtuti sau Puteri si Stapaniri, nume care ne reveleaza caracteristicile lor. "Eu cred", spune Dionisie, "ca numele revelator al sfintelor Domnii ne arata capacitatea lor de elevare, care niciodata nu este diminuata, fiind libera de orice compromis; ele nu coboara, nu raspund niciodata unei realitati dizarmonioase si tiranice, sunt deasupra oricarei aservitati degradante, intra cat mai mult posibil in comuniune cu Principiul Divin."

Virtuțile
Numele sfintelor Virtuti semnifica curaj in toate activitatile, un curaj care nu oboseste niciodata sa cumuleze lumina Principiului Divin si care este intens si ferm orientat spre a-L reflecta pe Dumnezeu in fiinta lor."

Stăpânirile
"Cat despre numele sfintelor Stapaniri aceasta arata egalitatea in grad cu Domniile si cu Virtutile, abilitatea de a acumula daruri divine, puteri supraomenesti."

Intâietorii
A treia ierarhie cereasca cuprinde Intaietori, Arhangheli si Ingeri. Dionisie spune: "Numele Intaietorilor indica un caracter divin suveran si o putere de comanda, care este in perfecta consonanta cu puterile suverane; ei se modeleaza dupa acelasi Principiu Unic, izvor al tuturor principiilor; ei, cu ajutorul bunei coordonari a ierarhiilor suverane, exprima acest principiu ca Principiu ordonator suveran."

Arhanghelii
"Sfantul ordin al Arhanghelilor, prin pozitia sa centrala in ierarhie este legata in mod egal atat de sfintii Intaietori cat si de Ingeri." Arhanghelii "primesc pe scara ierarhica lumina Principiului Divin prin intermediul ordinelor primare si le transmit plini de bunatate Ingerilor, care la randul lor ni le manifesta noua, ca raspuns la sfintele atitudini ale celor care devin iluminati de Divin."

Îngerii
"Cu ingerii", spune Dionisie Areopagitul, "se incheie si se completeaza ordinele Fiintelor ceresti, pentru ca Ingerii, ultimele dintre entitatile ceresti, poseda caracterul de mesageri si sunt cei mai apropiati de noi; de aceea, mai mult lor decat celorlalti li se potrivesti numele de ingeri deoarece sarcina lor este aceea de a se ocupa de tot ceea ce este manifestat si mai mult, de lucrurile din lumea aceasta.
Vrei să afli cum te pot ajuta aceste ierarhii, și cum sunt ele reflectate în viața ta fizică? 
Citeste cartea… click aici



Opinii


Spune-ţi opinia

Autentifică-te sau Înregistrează un cont nou pentru a putea scie o opinie

Dionisie Areopagitul, cea mai mare autoritate in domeniul angeologiei crestine, in lucrarea "Ierarhia celesta”, spune că Ierarhia angelica participa la guvernarea intregii creatii si este mult mai apropiata de Principiul Divin, reflectand intr-o proportie mult mai mare vointa divina decat se produce aceasta in cazul oamenilor. Intr-adevar "iluminarile Principiului Divin se implinesc mai intai in ei si apoi prin ei ni se transmit noua, oamenilor, revelatiile superioare”.

Entitățile angelice care formează ierarhia cerească inferioară, triada inferioară, sunt: îngerii, arhanghelii și întâietorii (sau arheii).
Din a doua ierarhie fac parte: stăpânirile, puterile (sau virtuțile) și domniile. Acestea sunt entități capabile să dăruiască mai mult, având nu numai o trezire plenară la nivelul sufletului, ca în cazul celei de-a treia ierarhii, cea inferioară, ci și revelarea Sinelui, a scânteii divine din ele.
În ce privește prima ierarhie, ea se află la o culme la care ...


Vizualizari: 17016